מה קורה באוקראינה? המומחה מסביר • האזינו

אסתי פלד 1 Comment on מה קורה באוקראינה? המומחה מסביר • האזינו

ארקדי מילמן בשיחה עם "קול חי": "הצבא האוקראיני הצליח לעשות תמרון מבריק ובחמישה שישה ימים אחרונים הצליח לשחרר כ-6 אלף ק"מ מרובע של השטח הכבוש באזור מזרח אוקראינה"

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ארקדי מילמן, ראש תכנית רוסיה במכון למחקרי ביטחון לאומי ולשעבר שגריר ישראל ברוסיה, שוחח הערב (שני) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית על המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ומתקפת הנגד של אוקראינה שנחלה הצלחה מפתיעה. "הצבא האוקראיני הצליח לעשות תמרון מבריק ובחמישה שישה ימים אחרונים הצליח לשחרר כ-6 אלף ק"מ מרובע של השטח הכבוש באזור מזרח אוקראינה. מדובר באזור חרקיב שזה מחוז גדול ומאוכלס. האוקראינים מתקדמים. הרוסים ריכזו את הכוחות בדרום ולא ציפו למתקפה באזור הזה", אומר מילמן.

הוא עדכן: "גם בדרום יש מתקפת נגד אוקראינית אבל שם מתקדמים יותר לאט כי המון כוחות רוסים רוכזו שם כאמור. מי שעקב בקפידה לא היה מופתע. האוקראינים בפירוש אמרו שהם מעוניינים לתקוף את הצבא הרוסי".

הוא התייחס לשיח על הצבא הרוסי: "זו קצת טעות אופטית שכל הזמן מדברים על זה שרוסיה צבא גדול וחזק וקשה מאוד להתמודד איתו. בסוף חצי שנה לחימה הוכיחה בדיוק ההפך – שרוח הלחימה של הצבא האוקראיני דל האמצעים ושיטות לחימה יותר מודרניות בנוסף לאספקת נשק מהמערב – ואתה מקבל תוצאה בשטח שהרוסים לא מסוגלים להתמודד איתה וכרגע היתרון בצד האוקראיני".



1 תגובות

מיין תגובות